2012. augusztus 4., szombat

Tavasz. Visszatérés a màszás vilàgába


Van az a mondàs, hogy nem lehet egy fenékkel két lovat megülni. Mint oly sok népi bölcsesség, emögött is sok igazság hùzódik meg. A maratoni felkészülés teljes embert kívànt. Bele is tettem mindent, amit tudtam. Mindent. Ebből ugye az is következik, hogy a màszàst hàttérbe szorítottam. Gyakorlatilag a màrcius egy az egyben kimaradt. Nem mintha bànnàm, mert megérte. :) 2012 - ben az első sziklaélmènyem egybeesett a tavaszi hosszabb màszòtùràval, amit az idèn Herkulesfürdőre szerveztünk.

Íme:



A tavaszi mászótúra 1. napja. Idén Herkulesfürdőn, ami Románia egyik legnagyobb sportmászóhelye. Minden évben versenyeket is rendeznek itt. Aki 8 körül vagy afelett mászik, annak egy paradicsom ez a hely. Előző nap megnéztünk pár szektort. A falak még vizesek voltak az előző napi esőtől. Az első szektor ahová felmentünk nagyon szeles volt, és bár odasütött a nap (Déli fekvés), teljesen szétfagyott a kezünk, ezért 1 út után továbbálltunk megnézni egy másikat,egy NY - i fekvésű szélcsendesebbet. Itt is nagyon hideg volt. Kézelfagyás stb. 3 könnyebb bemelegítő út (5+, 6-) után megnéztünk egy 7-est meg egy 6-ost, ami inkább volt 7-. Én mivel az idén először fogtam sziklát, nem brillíroztam túlságosan (0 erő, 0 technika, 0 agy). 

2. nap: Szintén egy Nyugati fekvésű szektorhoz mentünk (ide aztán még 2szer), a legnagyobb, meg leksokoldalúbb volt azok közül, amiket benéztünk. Az elején még nem sütött oda a Nap, ezért vacogósan indult, kézelfagyás stb. 2 könnyebb 6 oska bemelegítés után megnéztünk helyi 6+, 7- okat. Hááát. Nagyon erős emberek építették az utakat, amelyek inkább áthajló jellegűek amúgy. Nagyon kemény, erős utak....A saját teljesítményemet úgy tudnám egy címkével jellemezni, hogy a fára felakadt bálna...:) Vicces volt maradjunk annyiban. A nem mászás nem erősít, ez most is kiderült.

3. nap: Ugyanaz mint előző nap. Napról napra egyre melegebb lett, de amíg nem sütött a falakra a nap, kézfagyasztó volt az idő. Kb 6 utat sikerült ma is mászni, kb mint az előző napokon. A technikára kezdtem ráérezni, az erő az meg hosszabb idő, amíg visszajön. Az előremászásoknál az erő hiánya a pszichén sem segít. Peti ügyes volt, kimászott egy helyi 8-, ami itt nem kis teljesítménynek számít. Én felsővel küzdöttem fel magam kétszer, miközben standup előadást nyomattam Petinek, aki feküdt a röhögéstől. A végén csak annyit mondott: - Elmehetnél kocsisnak az kurva élet! :) 

4. nap: Délelőtt esett az eső, de délután már szép napsütéses volt az idő. Megnéztünk egy új szektort, ahol csak 2 út volt mászható számunkra. Sikerült egyet esni. :) És már kezdtem ráérezni a dologra. Csak emlékszik a test...Ezután már nem másztunk többet, mert mind a ketten fáradtak voltunk, inkább a pihenés mellett döntöttünk.

5 nap: Mivel az előző nap elég pihenősre sikeredett ezért elhatároztuk, hogy az utolsó nap szétcsapatjuk. :) Visszatértünk a jól bevált szektorhoz, de új falrészeket is megnéztünk. Aznap ment legjobban a mászás, valahogy eddigre állt össze fejben teljesen. Sikerült előremászni 3-4 utat a határomon. Aztán pedig még egy pár áthajlót Peti után, de már 0 erővel. Teljesen a végére értem az erőimnek. Szóval jól dolgoztunk. :)
Összegzésként: ide naggggyon erősnek kell lenni! Aki 8 fölött mászik az ide jöjjön.

És a képek, amik helyettem is, és talán jobban beszélnek:













Az április-május valahogy így jött össze:






Futàs szempontjàbòl nagy tanulsàg volt jún. 9-én a Bükki hegyi félmaraton. Kísérlet...



Bár a félmaratonra neveztem, a felénél feladtam saját érdekemben, különböző vércukor-anomáliáknak köszönhetően. Az időm 1:25 perc lett 10 km-re. Igazából el sem lett volna szabad indulnom (18 volt előtte, ébredéskor meg 15,6, akkor már gond volt a szerelékkel). Úgyhogy legközelebb okos leszek és reggel átcserélem. Még szerencse, hogy volt nálam pen... A meleg sem segített. Majd legközelebb. Vagy visszamegyek és lefutom a jövőhéten, mer bosszant. 


Nem mentem vissza. :) Még.

Nagy élmény volt viszont a DKM által szervezett éjszakai futás. 

Edzésvégzés időpontja
2012-06-16 22:00
Edzés típusa
Tempó futás verseny(verseny)
Edzésmunka ideje
00:47:40
Megtett távolság
8.8 km
Edzés sebessége
11.08 km/h
Edzés tempója
05:25 p/km
Időjárás
Sötétség Sötétség,
Edzés leírása
Éjszakai futás. Már régen futottam tempót, utoljára az o2 kupán. Nagyon hangulatos kis verseny volt.








A júniusom többi része pedig így alakult:



Most jùlius van. Mostanra sikerült visszeszerezni a màszòkondimat. Ez annak köszönhető,hogy tavasszal sokat jârtunk Örvénykőre, Hàmorba ès Erdèlybe. Kevesebbet futok, pròbàlok egyensùlyt teremteni.:)  A meleg miatt àtàlltam a hajnali futàsokra. És a nagyon hosszù futàsok most a mâszàs miatt kimaradnak. Azért a heti 3-4 futóedzést igyekszem tartani, bár van, hogy csak 2 jön össze. Ès bàr ismerem a mondàst a lóròl és a fenékről, azért csak pròbàlkozom, hàtha sikerül ezt a 2 lovat mégiscsak megülni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése